Sposoby przyjmowania skarg i wniosków
Skargi, wnioski (w tym wnioski o udostępnienie informacji publicznej) i listy kierowane do NBP rozpatrywane są zgodnie z przepisami:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 902);
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).
Skargi i wnioski można zgłaszać za pośrednictwem:
- poczty tradycyjnej na adres:
- Centrala: Narodowy Bank Polski, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa
- lub adres właściwego oddziału okręgowego NBP;
- poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub [email protected];
- elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /NBP/SkrytkaESP;
- faxu na numer: +48 22 185 10 10;
- biura podawczego Centrali NBP, które jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:00.
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków dotyczących działalności NBP odbywa się:
- w Centrali NBP – przez wyznaczonych pracowników Departamentu Generalnego od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:00;
- w oddziałach okręgowych NBP – przez wyznaczonego przez dyrektora oddziału pracownika w godzinach pracy oddziału.
W przypadku osobistego zgłoszenia skargi lub wniosku, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują zgłaszający skargę lub wniosek oraz przyjmujący zgłoszenie.
NBP nie przyjmuje skarg i wniosków w formie telefonicznej.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Podmiot udostępniający:
Departament Generalny
Informację wytworzył:
Departament Generalny
Informację wprowadził:
Andrzej Barabasz
Data wytworzenia:
2007-12-12
Data publikacji:
2007-12-12
Data ostatniej zmiany:
2023-12-01