Sposoby przyjmowania skarg i wniosków
Skargi, wnioski (w tym wnioski o udostępnienie informacji publicznej) i listy kierowane do NBP rozpatrywane są zgodnie z przepisami:
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775, z późn. zm.);
- Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902, t.j.);
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).
Skargi i wnioski można składać w jednej z następujących form:
- pocztą tradycyjną na adres:
- Centrala – Narodowy Bank Polski, ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa
- lub adres właściwego Oddziału Okręgowego NBP;
- elektronicznie na adres: bip@nbp.pl lub listy@nbp.pl;
- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /NBP/SkrytkaESP;
- faxem na numer: +48 22 185 10 10;
- osobiście w biurze podawczym Centrali NBP, które jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:00.
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków dotyczących działalności NBP odbywają się w godzinach pracy:
- w Centrali NBP – przez wyznaczonych pracowników Departamentu Generalnego od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:00;
- w Oddziałach Okręgowych NBP – przez pracownika wyznaczonego przez dyrektora właściwego oddziału.
NBP nie przyjmuje skarg i wniosków w formie telefonicznej.
W przypadku osobistego zgłoszenia skargi lub wniosku, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek oraz przyjmujący zgłoszenie. Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
- Podmiot udostępniający
- Departament Generalny
- Informację wytworzył
- Departament Generalny
- Informację wprowadził
- Andrzej Barabasz
- Data wytworzenia
- 2007-12-12
- Data publikacji
- 2007-12-12
- Data ostatniej zmiany
- 2023-01-05